جاذبه های گردشگری تهران: پل طبیعت و پارک آب و آتش

پارک آب و آتش، محبوب ترین پارک تهران

پارک آب و آتش بی شک محبوب ترین پارک در بین ایرانیان و بازدیدکنندگان خارجی تهران است. این پارک به دلیل طراحی منحصر به فرد، امکانات مدرن، محوطه وسیع پیاده روی و کافه های متنوع، مکانی مورد علاقه برای مردم از هر نسل است. بارزترین ویژگی پارک، ترکیب فواره و برج های آتش است که نام پارک را به تصویر می کشد.

جاذبه های گردشگری تهران: پل طبیعت و پارک آب و آتش

درباره پارک آب و آتش

پارک آب و آتش به مساحت 24000 مترمربع می باشد. با پل طبیعت (در شرق) به پارک جنگلی طالقانی و از جنوب با پل ابریشم با پارک نوروزی ارتباط دارد. ورودی اصلی در قسمت شمالی پارک قرار دارد و پله های بزرگ را با فضای سبز ترکیب می کند.

اعتقاد بر این است که وقتی حضرت ابراهیم را در آتش انداختند، خداوند او را با این جمله نجات داد: «ای آتش، خنکی و سلامتی بر ابراهیم باد». داستان حضرت ابراهیم بر روی بناهای فلزی و تزئین پارک نوشته شده است. در قسمت شمالی پارک، تاسیساتی متشکل از یک فواره و چهار برج آتش نشانی وجود دارد. در طول نمایش، برج ها شعله های آتش را تا ارتفاع 8 متر همراه با موسیقی آزاد می کنند.

به جز طراحی اصلی، پروژه پارک اصول ساخت و ساز پایدار و توسعه شهری را اجرا می کند. استفاده از منظره طبیعی و طراحی محتاطانه را برای حمایت از رویکرد دوستدار طبیعت در ساخت و ساز شهر ترکیب می کند.
 

درباره پل طبیعت

پل طبیعت با عبور از بزرگراه مدرس، پارک آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می کند. این پل یکی از برجسته ترین پل های خاورمیانه محسوب می شود. این پل به جز طراحی منحصر به فردش، به دلیل پروژه دوستدار محیط زیست و مقاومت در برابر زلزله، خاص است. این پل در 3 طبقه ساخته شده و 40 متر ارتفاع دارد. در یکی از سطوح آن، یک کافه با منظره کوه های البرز و مرکز شهر قرار دارد.

جاذبه های گردشگری تهران: پل طبیعت و پارک آب و آتش

فعالیت های پارک آب و آتش

به جز مناطق پیاده‌روی، پارک مکان‌های متنوعی را برای همه سنین فراهم می‌کند. یک سالن سینما وجود دارد که به فیلم‌های فضا و نجوم و سیاره‌ ها اختصاص دارد. سالن آمفی تئاتر پارک 370 نفر ظرفیت دارد و برای رویدادهای اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. برای دوستداران ورزش، اسکیت و اسکیت بورد، ماشین های ورزشی، مسیرهای دوچرخه سواری و حتی اسب سواری وجود دارد. در قسمت جنوبی پارک، فودکورت با تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد.

جاذبه های گردشگری تهران: پل طبیعت و پارک آب و آتش

موقعیت پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در شمال شهر تهران و بین دو ایستگاه مترو خط قرمز شهید حقانی و شهید همت قرار دارد. میدان ونک و ایستگاه اتوبوس در 10 دقیقه پیاده روی از خروجی شمالی پارک قرار دارند. پارک آب و آتش با سه بزرگراه حقانی، مدرس و همت هم مرز است که آن را به نقاط مختلف تهران متصل می کند. قبل از بازدید از پارک آب و آتش می توانید موزه دفاع مقدس را که دقیقا در کنار ایستگاه مترو شهید حقانی قرار دارد، ببینید.